World War Z Review

Salam semua...


Salah satu sebab aku tengok filem kerana genre fantasi yang berkaitan dengan zombi. Aku memang suka filem genre fantasi. Trailer yang menarik disebabkan zombi yang sinonim dengan jalan yang perlahan, tiba-tiba dalam filem ni, zombi jadi sangat pantas.



Secara ringkas, filem ini mengisahkan tentang virus yang merebak ke seluruh dunia dan menjadikan orang tersebut seperti zombi dalam masa beberapa saat sahaja. Seorang watak yang bernama Gerry Lane ditugaskan untuk mencari punca dan penyelesaian bagi virus tersebut.

Spoiler : Apa yang aku tak suka tentang filem ni bila Israel menjadi tempat persinggahan Gerry Lane untuk mencari penyelesaian. Bila orang Israel tu k.Dan satu lagi aku tak berapa nak gemar bila virus seperti H1N1, selesema burung boleh jadi ubat untuk virus yang menular tu. Yang lain tu tak ada masalah.

Rating : 6.5/10. Peminat tegar zombi boleh layan filem ni. Kalau yang lain-lain tu, tunggu keluar kat Fox Movie Premium je.

Comments

Popular posts from this blog

Korean Rice Cake Dubokki

Only Love Korean Drama