July 17, 2010

new environment

Dah nak masuk 3 minggu kat UiTM Alor Gajah.So far,so good[kot].Belajar pun dah start.Dah mula stabil[kot] kat sana.Belajar 6 subjek termasuk KOKU.New subject Account and Management.Hope bolehlah masuk dalam kepala yang dah beku at least 6 bulan lebih.


tu jadual kelas

yang jadi watermark tu kod program.BM112,diploma pengurusan bank.Yang 1A tu nama kelas.Dalam kelas ade 29 termasuk aku.Majoriti orang Negeri Sembilan.Ada 9 lelaki,20 perempuan.Bila kelas time 1 week tu memang rindu gile classmates 503.Tapi bila dah second week tu okay la.Tu pun sebab ada LPPKP[program kemahiran insaniah].Buat ikut kelas,time tu la makin kenal classmate baru.Dahla time tu kena buat surat wasiat.Then nama aku kena petik jadi pembaca pertama wasiat.HAMPEH!!!! baik nasib aku tulis wasiat tu pendek je.

Makanan kat sini ok je.Tapi rasa macam mahal gile.Yelah,kat maktab dulu pergi je DS dah ada makanan.Kat sini tiap kali makan kena bayar,so terasa laju je duit keluar.Pasar malam pun ada gak kat sini.Tiap hari Selasa & Khamis.Seriuosly,aku tak pernah jumpa pasar malam yang sesak habis.Makanan pun cepat je habis.Kelaparan semua orang kat UiTM tu.Nak display gambar,tapi takde gamba pun.Lain kali je la.Ni pun blogging kat rumah.Kat library nak blogging guna computer sana rasa cam tak best.Sebelum entry ni berakhir,ada beberapa perkara yang susah nak tukar :-

1.Bila orang tanya tengah buat apa,aku selalu cakap tengah buat homework[ayat sekolah].Kalau ayat U,tengah buat assignment.
2.Bila time kat kelas,kalau tak faham,nak tanya mesti panggil teacher.Kalau ayat U panggil Miss atau Puan.
3.Bila lecturer masuk automatic terasa nak bangun,bagi salam.

Tu lah benda yang selalu aku buat 1 week kat U.Rasa pelik gak mula-mula.Culture shock katakan.Tapi kena biasakan lah. =]

No comments:

Post a Comment