May 17, 2012

Buku Bersyukur Saat Diuji oleh Muhd Kamil Ibrahim

Salam semua..


Buku ni mengisahkan tentang erti sebenar ujian buat manusia yang ditulis oleh Ustaz Muhd Kamil Ibrahim yang popular dengan buku Travelog Haji. Tergerak pulak nak baca buku ni,aku ni jenis yang tak kisah pun baca buku apa janji dapat info dalam buku tu. Buku ni memang bagus pun,nama pun buku ilmiah. Selain bercerita tentang erti ujian sebenar,ustaz ni ada selitkan terjemahan Al-Quran dan hadis.

Dalam banyak-banyak bab dalam buku tu,yang paling best rasa aku masa ustaz tu cerita tentang anak beliau yang dapat yang tak dapat A dalam UPSR tapi ustaz tu tetap bersyukur sehingga beliau buat sujud syukur.Ada ramai yang komen cakap dia marah anak dia yang tak dapat 5A tapi ustaz bersyukur walaupun anak beliau tak dapat A pun.Memang time tu kesedaran datang kejap kat aku.Aku ni bukan jenis yang alim tapi kadang-kadang tu adalah jugak kesedaran.


Sebenarnya first time aku baca buku yang genre ni,macam ala-ala keagamaan tapi sejak kerja kedai buku and kedai tu banyak koleksi buku agama,aku pun macam minat pulak baca buku-buku macam ni.Korang pun patut beli buku-buku macam ni.

p.s : buku ni tengah bestseller sebab baru keluar minggu lepas =)

I WRITE WHATEVER I READ

2 comments:

  1. saya pernah baca buku Syed Alwi Alatas, Bila Allah Menduga Kita. Dia lebih dan kurang je tajuk dengan buku ni. best jugak. banyak cerita2 menarik yg syed alwi selitkan dlm buku tu.. lps ni nak cari buku ni pulak. thx for sharing. jazakallah khair.

    ReplyDelete