July 12, 2012

Duit Kertas Baru

Salam semua..

Seperti yang semua tahu,wang syiling baru sudah pun diperkenalkan pada awal tahun 2012 dan wang kertas baru juga akan diperkenalkan kelak untuk rakyat Malaysia



Yang kekal hanyalah duit RM50 sahaja dan semua telah berubah.Duit RM20 sekeping juga telah diperkenal.Apa yang boleh nampak dari gambar kat atas ni.Duit RM1 pun akan jadi macam duit RM5 sekarang,iaitu menggunakan polimer atau bahasa biasa orang panggil plastik.


Cantik duit baru ni?Aku rasa yang unik RM20 tu sebab tak pernah jumpa pun sebelum ni.Bilalah duit kertas baru ni nak keluar.Dengar berita kat radia tadi pasal duit kertas baru ni tapi tak cakap pulak bila keluar.Ada ura kata bulan 7 ni keluar.Tunggu je la ye.

4 comments:

  1. duit baru lawa...warna warni dan nampak unik.. yang duit kertas senang nak beza... yg leceh tu duit syiling. tambah2 duit seposen dgn 5 sen. saiz lbh kurang kalau pergi kdai selalu tersilap bagi duit... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep..tggu keluar je duit baru ni..huhu

      Delete
  2. Duit syiling baru buat i konpius...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe..senang konfius duit syiling baru tu.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...