Perempuan Makan Sabun!!!!

Salam semua..

Ni artikel di petik dalam kosmo online.







MIAMI – Seorang gadis berusia 19 tahun menghidap penyakit ganjil kerana dia suka makan serbuk pencuci dan sabun, lapor sebuah akhbar semalam. Gadis itu, Tempestt Henderson dari negeri Florida akan memakan lima ketul sabun dan serbuk pencuci pada setiap minggu. 

“Sabun dan serbuk pencuci itu amat manis,” katanya yang merupakan seorang pelajar kejururawatan. 
Selepas enam bulan memakan sabun, Tempestt menemui doktor untuk mengubati ketagihannya. 
Doktor yang merawatnya memberitahu gadis itu bahawa dia menghidap sejenis penyakit ganjil dikenali sebagai Pica. 
Penyakit itu menyebabkan dia suka memakan makanan yang tidak mengandungi zat. 
Doktor kini menggunakan kaedah terapi bagi mengubati penyakit Tempestt dengan memintanya mengingati benda lain semasa dia berasa mahu memakan sabun. 
Dia juga digalakkan untuk pergi berjalan dan mengelak daripada pergi di tempat yang mengandungi sabun seperti di bilik mandi serta kedai dobi. 
Tempestt menjadi penagih sabun dan serbuk pencuci selepas dia berpisah dengan kekasihnya hanya kerana mereka belajar di kolej yang berlainan. 
Gadis itu memberitahu, ketagihannya bermula semasa dia menjilat serbuk pencuci yang terdapat pada jarinya. 
Tempestt kini dalam proses pemulihan dan dia berharap tidak lagi akan menjadi penagih sabun dan serbuk pencuci buat selama-lamanya.




Angkat tangan siapa kat sini suka bau sabun?Korang ada tanda-tanda penyakit makan sabun ni.ceyh..takda lah.Mestilah semua orang suka bau sabunkan.Tapi takdalah sampai nak makan.Tengok,baru 19 dah kena penyakit yang pelik macam ni.Lepas tu boleh pulak dia kata sabun tu manis?bukan sabun tu alkali ke dan PAHIT?Mintak-mintaklah penyakit ni dijauhkan,lapar-lapar pun korang carilah biskut ke maggi ke,janganlah cari sabun ye.


Amaran lagi kepada sesiapa yang berkasih-sayang[couple],janganlah ikut orang ni makan sabun after dia breakup dengan BF dia ye.



Comments

  1. tue lew
    dah baca jugak!
    takut jugak ..
    errr!!!

    ReplyDelete
  2. cian dia, kan syuk...Tak pasal2 dapat pyakit ganjil..

    ReplyDelete
  3. best apa bau Sabun.Lagi lagi bau lemon.Fresh aje bau baju kita..tapi tak bhaya ke makan Sabun? Kalau hidu bau je takpe kott ini makan???

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Korean Rice Cake Dubokki

Only Love Korean Drama